Kluby zdrowia

logo_fundacji

7 kroków do szczęśliwego życia – relacja ze spotkania

Klub zdrowia Mszczonów

Rafał OchockiZa nami fenomenalny i niezwykle praktyczny wykład Pana Rafała Ochockiego na temat siedmiu kroków do szczęśliwego życia. Na minionym wykładzie mogliśmy poznać bardzo praktyczne wskazówki i podpowiedzi dotyczące tego jak powinniśmy się zachowywać i reagować na przykładowe sytuacje, w taki sposób by nie krzywdzić siebie ani innych.

 

W pierwszej części wykładów przeszliśmy przez 7 zachowań i nawyków, których nie powinniśmy powielać i utrwalać, gdyż mogą być one krzywdzące dla innych i z cała pewnością będą miały odzwierciedlenie w relacjach z naszymi bliskimi. Pan Rafał omówił na konkretnych przykładach poniższe negatywne nawyki, a następnie w drugiej części wystąpienia omówił sposób w jaki można zamienić je w nawyki pozytywne.

 

Wspierający ZAMIAST Krytykujący
Zachęcający Obwiniajacy
Sluchający Narzekający
Akceptujący Nakazujący
Ufający Grożący
Obdarzający szacunkiem Karzący
Negocjujący róznice Przekupujący/Nagradzający aby kontrolować

 

Po spotkaniu wszyscy uczestnicy dla wzmocnienia przekazu na temat szczęśliwego życia otrzymali kwartalnik „Zdrowie z wyboru”, którego tytuł przewodni mówił właśnie o tym jak być szczęśliwym i nie chorować.

kwartalnik 56

Spotkanie zakończyło się degustacją zdrowych past do chleba. Nasi uczestnicy dzięki uprzejmości firmy Wodzisław mieli okazję wypróbować pasztety warzywne w 3 smakach:

 

– z suszonymi pomidorami

– z ogórkami kiszonymi

– z pieczarkami

 

Pasztety cieszyły sWP_20170306_17_31_50_Proię dużym zainteresowaniem uczestników.

Oprócz tego przygotowane zostały pasty domowej roboty:

– pasta z grochu

– baba ganouch (arabska pasta z bakłażanów i sezamu)

– serek ze słonecznika

– pasta z migdałów

 

Ta ostatnia cieszyła się dużym zainteresowaniem, ze względu na swój wyjątkowy, delikatny smak.

Dlatego zamieszczamy od razu przepis, który pozwoli na wykonanie pasty w domu:

 

Składniki:

Migdały

Cebula

Koncentrat pomidorowy

Woda najlepiej ciepła

Przyprawy : sól, pieprz, czosnek, przyprawa warzywna w proszku

Wykonanie:

Cebulę kroimy w kostkę i dusimy na patelni z odrobiną wody i oleju.
Migdały obieramy ze skórki (aby lepiej się obierały, zalewamy je wcześniej gorącą wodą). Migdały i cebulę umieszczamy w blenderze (np. blender kielichowy lub nutribullet) i doprawiamy koncentratem i przyprawami. Wszystko miksujemy na gładką masę.

 

Jak zwykle w programie został uwzględniony element gimnastyki, byśmy pamiętali że na zdrowie składa się wiele elementów łącznie, z czego ćwiczenia fizyczne są niezmiernie ważne. Dziś już ruch występuje jako podstawa piramidy zdrowego stylu życia!

Podczas programu nie zabrakło również relaksującej dla uszu i umysłu muzyki. Mieliśmy okazję wysłuchać dwóch utworów instrumentalnych na skrzypcach. Jak zawsze była również czynna wypożyczalnia książek o zdrowym stylu życia.

WP_20170306_17_32_22_Pro

 

Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie, które będzie miało miejsce w kwietniu (druga środa miesiąca).

 

© Copyright 2014 - Realizacja: Go3.pl