Kluby zdrowia

logo_fundacji

Twarożek z migdałów

Serek

W kuchni roślinożercy nie może zabraknąć takiego właśnie twarożku z migdałów. Jego jedynym minusem jest to, że o przygotowaniu trzeba pomyśleć wcześniej i namoczyć migdały. Obieranie migdałów ze skórki (po namoczeniu) pozostawiam do Waszej decyzji (Obieranie jest proste. Namoczone migdały po prostu wyciskamy ze skórki. Jeśli pozostawimy skórkę, serek nie będzie biały, ale pstrokaty).
Jak podaje Julieanna Hever w książce „Dieta Roślinna na co dzień”.
„Bardzo dobrze udokumentowano związek pomiędzy wczesnym spożyciem produktów mlecznych a cukrzycą typu 1. U niemowląt fragmenty białek mleka krowiego mogą być wchłaniane do krwioobiegu przez otwory w nie w pełni rozwiniętym przewodzie pokarmowym. Układ odpornościowy atakuje je, identyfikując jako zagrożenie. Niestety, niektóre z tych fragmentów białek przypominają budową komórki trzustki, przez co organizm traci zdolność ich rozróżniania. W ten sposób układ immunologiczny omyłkowo niszczy komórki trzustki, uniemożliwiając jej prawidłowe funkcjonowanie i produkcję insuliny.W konsekwencji ten proces prowadzi do rozwoju cukrzycy typu 1.
Na całym świecie wzrasta częstotliwość występowania cukrzycy wśród populacji, które spożywają dużo tłuszczów nasyconych i odzwierzęcych oraz białka zwierzęcego. Maleje natomiast wraz ze zwiększeniem ilości błonnika i tłuszczów roślinnych…
Terapie żywieniowe stały się bardziej zindywidualizowane, a pełnowartościowa dieta roślinna daje niezwykle obiecujące wyniki w leczeniu cukrzycy.”

Wiosenny twarożek z migdałów
Składniki:
1 szklanka namoczonych i obranych migdałów
ok. 70 ml wody
2 łyżki soku z cytryny
ok. 3/4 łyżeczki soli (do smaku)
1 mały ząbek czosnku
pieprz ziołowy do smaku
2 łyżki oliwy

Wykonanie:
Migdały miksujemy z oliwą i przyprawami w robocie kuchennym lub blenderze dodając powoli wodę.
Podajemy ze szczypiorkiem lub rzodkiewką.
Możemy zrobić taki serek na słodko. Nie dodajemy wówczas czosnku i pieprzu, a zamiast wody można dodać mleko roślinne. Można dosłodzić i podawać z owocami lub dżemem.

Przepis pochodzi ze strony: www.zdrowienatalerzu.pl

© Copyright 2014 - Realizacja: Go3.pl